Endnu et pletskud fra Nicole Boyle Rødtnes

Anmeldelse: Elverskud af Nicole Boyle Rødtne5 stjerners

ElverskudSå gør hun det sørme igen…! Nicole Boyle Rødtnes har atter lagt pen til en fantastisk fantasy – denne gang om elverne.

Jeg kan huske en fortælling fra da jeg var barn, som handlede om elverpigerne, som dansede i skumringen og alle der så dem blev draget til dem og dansede til de faldt døde om. Selv om det bare var en fortælling, så var jeg hunderæd for at møde dem. I mit hoved messede jeg “Husk, du skal bare spørge om, at se deres hul i ryggen, så løber de skrigende bort…” Jeg har dog aldrig haft brug for det 🙂

Først og fremmest er det fedt, at Nicole Boyle Rødtnes har valgt elverne, fordi det er en “figur”, som endnu ikke er blevet brugt særligt meget (eller misbrugt), som vampyrerne efterhånden er eller som englene er godt på vej til.

Dernæst fortryller Nicole mig, som hun nu gør bedst og giver mig alt hvad en fantasy skal indeholde. Jeg blev sur, glad, vred, bange og selvfølgelig også lidt forelsket. Jeg blev mystificeret og viklet ind i ikke helt almindelig teenageproblemer.

Desværre var bogen alt for hurtigt læst og jeg aner ikke engang, hvornår de næste udkommer, men læses det skal de i hvert fald. Jeg kan klart anbefale bogen til unge læseren, som kan lide fantasy, mystik og lidt romantik…

1 thoughts on “Endnu et pletskud fra Nicole Boyle Rødtnes

Skriv en kommentar