Shepard, Sara – Lying game

3 stjernerLying game 1 – Den enes død: En god og spændende fortælling. Fortæller-stilen kræver lidt tilvænning, da den skifter mellem de to tvillinger. Bogen var ok.

4 stjernerLying game 2 – Sandhed eller konsekvens: Dejligt at ligge en bog fra sig og sidde med et brændende ønske om at komme i gang med den næste hurtigst muligt. Bare ærgerligt, at der skal gå 4 måneder inden det sker. Egentligt var jeg irriteret over at mysteriet skulle strække sig over 4 bøger, men jeg syntes at forfatteren holder læseren rigtig godt til ilden og også denne gang var jeg kun få sider inde i bogen, før jeg var hooked. Mysterierne hober sig op og Emma ser mulige mordere over alt, beviserne  viser sig for blot at blive manet i jorden igen. Jeg er mystificeret og gætter på livet løs om hvem der myrdede Sutton.

3 stjernerLying game 3 – Øjnene der ser: Stadig en spændende serie, men jeg er nok nået til det punkt at jeg gerne vil have morderen afsløret nu. Jeg syntes ikke at forfatteren kan koge mere suppe på den historie og i stedet skal komme til afslutningen. Ingen tvivl om, at hun skriver godt og hun formår at ”piske en stemning op”, men da læseren jo allerede ved at der kommer en fjerde bog og nok godt kan gætte at den store afsløring lader vente på sig til allersidst, så giver det lidt sig selv, at diverse skyldige stadig er uskyldige.

Der er stor forskel på at sidde og trippe på stolekanten og snuble hen over ordene for at få udløst spændingen eller at begynde at kede sig og blive irriteret over at historien trækkes i langdrag. Jeg harkun én ting at sige til den tredje bog i Lying game: Kom til sagen!

2 stjernerLying game 4 – Gemmeleg: Meget skuffende afslutning på serien. Den har været langtrukken og læseren er blevet trukket igennem stort set alle mulige og umulige syndbukke for forbrydelsen. Alligevel sidder jeg så her og er ikke klar over om mysterien i det hele taget er løst. Plottet er godt gemt og læseren er intetvidende lige indtil de allersidste sider. Hovedperson gisner og kommer frem til mange ureaslistiske, søgte og naive forestillinger om morderen. Flere steder er bogen dårligt oversat og med fejl i navnene. Jeg var meget skuffet.

Lying Game 1 - Den enes dødLying Game 2 - Sandhed eller konsekvensLying game - øjnene der ser20130111-224020.jpg