En hjerteskærende og barsk fortælling…

Anmeldelse: Jomfruens datter af Lise Bidstrup

3 stjernerjomfruens-datter_279570“Jomfruens datter” er en velskrevet, barsk fortælling, som skildrer forskellige menneskeskæbner. Den er bestemt ikke rart, idyllisk eller kønt på nogen måde – desværre er det nok skæbnen for mange flere mennesker, end jeg tør erkende over for mig selv.

Derfor føler jeg mig faktisk også lidt skamfuld ved at erkende, at bogen ikke fange mig så inderligt, som den burde. Med de hjerteskærende, skæbnesvanger fortællinger burde den eneste grund til at jeg ikke læste de kun 220 sider overnight være, at virkeligheden var for barsk, men det var desværre ikke tilfældet. Jeg havde svært ved at fokusere og fordybe mig med de mange spring i handlinger, personer og tid.

Selvfølgelig gik det hele op i en højere enhed til slut i bogen, og bogens titel giver også en del af handlingen væk, omend det ikke helt fungerer for mig (kan og skal forstås i flere forstande).

Skriv et svar

