Et MUST-READ for alle paranormal romance-læsere…

Vampire Academy

Anmeldelse: The Vampire Academy af Richelle Mead

Bonus-info: Serien er pt ved at blive filmatiseret. Der findes også en spin-off serie i bøgerne, som hedder Blood Sisters.

4 stjernerVA 1 – Frygtens skole: Historien foregår i en verden med gode vampyrer og deres beskyttere, onde vampyrer og så de uvidende mennesker. Vi følger Rose, som træner til at blive Valisa’s beskytter og deres liv på Vampyr Akademiet. Efter 2 års flugt fra Akademiet er Rose og Lissa tilbage. Under skrappe restriktioner får Rose lov til at genoptage sin træning med den guddommelige Dimitri som træner, blandt andet på grund af hendes helt unikke mentale bånd til Lissa. Lissa besidder sjældne evner og snart er nogen, som vil gøre hvad som helt for at få del i disse. Rose vil gøre alt for at sikre Lissa’s sikkerhed og det kommer hun næsten også til. Bogen er medrivende og spændende. Jeg læste den på 2 dage. Jeg har læst de første 5 bøger i serien på engelsk og det er en helt fantasktisk serie. Kan klart anbefales, hvis man er til det paranormale, Stephenie Meyer, House of Night etc.

5 stjernerVA 2 – Frostbite / Bidende Kulde: Endnu en gang en pragtfuld læseoplevelse. Jeg slugte hver en side. Rose skal ikke bare håndtere almindelige teenage-problemer, som ustyrlige homoner og uduelige forældre. Rose’ liv er lige en tand mere kompliceret. Hun skændes ikke bare med sin mor, men redder sig et diplomvindende sæbeøje efter nærkontakt med hende. Rose har en kærste eller muligvis et par stykker. Rose roder sig ud i ballade – med dødelige omkostninger. Rose har i det hele taget ret svært. Læs bogen og du kommer til at grine af hende, du bliver vred på hende og du vil græde sammen med hende.

5 stjernerVA 3 – Shadow Kiss / Skyggetkysset: Er du til alle de andre serie om vampyrer, så gør dig selv den tjeneste at læse denne serie også…

5 stjernerVA 4 – Blood Promise: Nem at læse på engelsk

5 stjernerVA 5 – Spirit Bound: Velskrevet…kan ikke vente til den sidste i serie…

5 stjernerVA 6 – Last Sacrifice: Sådan skal det gøres! Perfekt afslutning på en fantastisk serie. Du får absolut det hele, venskab, kærlighed, intriger, fare og masser af konflikter og mysterier, der skal løses. Rart for en gangs skyld at kunne afslutte en serie, hvor imod mange lignende endnu er langt fra en afslutnig, men jeg ser alligevel frem til spin-off serien 🙂 Dette er en MUST-READ serie for de paranormal romance/dark fantasy interesserede.

One thought on “Et MUST-READ for alle paranormal romance-læsere…