Anmeldelse: Savværket af Lea Everlyn

3 stjernersavværket

I dag udkommer “Savværket” af Lea Everlyn. Bogen er udgivet ved Forlaget Facet.

“Savværket” er den først bog, som jeg har læst af Lea Everlyn. Hun har opbygget et godt og troværdigt samfund, som gemmer på en dyb hemmelighed.

Desværre gemmer Lea Everlyn også godt og grundigt på hemmeligheden, så jeg, som læser, ind imellem havde svært ved at følge med. Der var flere scener, hvor jeg ikke forstod, hvad der egentligt foregik, fordi jeg ikke endnu ikke var “indviet”.

Det gjorde bogen lidt anstrengt at læse og resulterede i alle mulige gisninger i forsøget på at få historien til at hænge sammen. Jeg blev irriteret og satte nogle gange tingene forkert sammen. Fx så simpel en ting, som en beskrivelse af en person; jeg opfattede personen som et barn, men som vidste sig, at være en fuldvoksen mand. Det hæmmede læsningen og ledte mig på unødvendig vildspor.

Skriv et svar

