Anmeldelse: Mediatropolis – en dystopisk fremtidsthriller

Så er det i dag, at Freddy E. Silva’s ventede fremtidsthriller “Mediatropolis” udkommer. Og du kan godt glæde dig…

Forlaget Valeta beskriver bogen: “I år 2060 er verdens mest magtfulde selskab en gigantisk og kynisk mediekoncern ved navn GigaMedia. GigaMedias mest populære produkt er programmet FuldMetal, hvor forbrydere udkæmper en blodig og livsfarlig kamp om en jernkugle på en magnetisk spillebane. Hovedpersonen, Nicholas King, er dømt for mordet på sin kone. Nu er han havnet i FuldMetal sæson 2060! Nicholas er dog langt fra at være en psykopatisk morder, og han elskede sin kone overalt på jorden. Hvem står i virkeligheden bag det brutale mord på hans kone? Hvor omfattende er GigaMedias indflydelse, og er det muligt at finde frem til sandheden i et samfund præget af overfladisk underholdning? Vil det overhovedet lykkedes Nicholas at slippe levende fra finalen – TotalStål 2060?!”

Jeg anmelder bogen: Jeg havde vist en del fordomme allerede ingen jeg begyndte på bogen og genren var ikke 100% min stil, men jeg kan godt lide at ‘udfordre’ mig selv og læse bøger, som jeg ikke umiddelbart ville have valgt. Og så er det jo rigtig fedt at få en positiv oplevelse. Fortællingen foregår i år 2060 og det afspejler sig i form af de klassiske forestillinger om fremtiden, som flyvende biler, skyskrabere i umenneskelige luftlag etc., men heldigvis giver forfatteren kun et flygtig indblik i fremtidens materielle udfoldelser og det er ikke vanvittige forestillinger om fremtiden, som er det mest fremtrædende i historien. Til gengæld er det mere fremtidens personlighed blandt befolkningen som er vigtig og som spiller en stor rolle. Netop holdningen til livets indhold eller mangel på samme er skræmmende og mere virkelighedsnær end gisninger om flyvende biler og bogens morale er klokkeklar.
Bogens opbygning gør læsningen spændende og lige til. Sproget er flydende og de barske scener i kamp arenaen er billedligt fortalt og overlader ikke meget til fantasien. Rigtig spændende og undeholdende læsning.

2 thoughts on “Anmeldelse: Mediatropolis – en dystopisk fremtidsthriller

Skriv en kommentar